Smakowite Przepisy Kulinarne Najlepsze Restauracje - www.ave.net.pl/mm Przepisy Kulinarne - Dbaj o zdrowie - Skuteczna Dieta
Smakowite Przepisy - Kochana babcia - Bajki dla dzieci
www.ave.net.pl/mm

PORADY BABCI * Zdrowie * witaminy * Dobre rady

Przepisy Kulinarne

Ciasta

Skuteczne Diety

Restauracje

Dbaj o zdrowie
Witaminy A-B
Witaminy C-E
Witamina P
Witamina K

Wokół wesela

Dziecko

Czytamy bajki
Bajki na DVD
Bajki książki
Bajki online

Nasza Babcia
Aktywni IIIw



Kuchnie świata



Battery
Akumulatory, baterie
największa oferta




MEBLE KUCHENNE



Migrena     Witaminy A-B     Witaminy C-E     Witamina P     Witamina K

Porady Babci: Naturalne Witaminy - zapewniają dobrą formę, młodość, zdrowie



Odpowiednia ilośc witamin przyswajana z naturalnych produktów sprawia że skóra jest gładka, wolniej się starzeje, a włosy błyszczą jak jedwab.

Witamina A
Występuje też pod nazwami: Retinol, akseroftol, witamina wzrostowa


Działanie Witamina A

Witamina A wpływa na regenerację komórek.
Twoja skóra dzięki niej staje się elastyczna i gładka w dotyku.
Witamina A wzmacnia paznokcie dzięki czemu się nie łamią a włosy nabierają blasku.
Ponadto witamina A zapobiega osłabieniu wzroku /tzw. kurzej ślepocie/, oraz pomaga w leczeniu wielu chorób oczu, wchodzi bowiem w skład rodopsyny, światłoczułego barwnika znajdującego się w pręcikach siatkówki oka.
Poza tym witamina A utrzymuje w zdrowiu błonę śluzową jamy ustnej, nosa, gardła, płuc, przewodu pokarmowego i zwiększa odporność przed zakażeniami, infekcjami oraz przeciwdziała uczuciu zmęczenia.

Występowanie Witaminy A Witamina A w czystej postaci występuje w produktach zwierzęcych.
Natomiast w roślinnych znajduje się beta-karoten.
Organizm syntetyzuje z niego potrzebną ci ilość witaminy A.
Beta-karoten jest przeciwutleniaczem unieszkodliwiającym wolne rodniki, które uszkadzają komórki, przyspieszając starzenie się skóry i rozwój wielu chorób.

Najlepsze źródła witaminy A: tran, wątróbka, tłuste ryby, mleko, śmietana, masło, żółtko jaj, olej z wątroby dorsza, Masło śmietankowe, Ser żółty podpuszczkowy,

Najlepsze źródła beta-karoten: ciemnozielone, żółte i pomarańczowe owoce i warzywa np: Szpinak, Dynia, Mango, Morele, Koperek, Sałata, Pomidory, Marchew, Natka pietruszki,

Przykładowe dzienne zapotrzebowanie na witaminę A: Dwie marchewki,

Szczególnie zalecana podczas: przewlekłych chorób, stresu, intesywnego wysiłku fizycznego, przebywania w zanieczyszczonym środowisku.

Pozostałe uwagi, przeciwskazania, zalecenia:
- witamina A w nadmiarze jest toksyczna, ponieważ kumuluje się w tkankach. Objawem tego mogą być np. bóle głowy, nudności.
Witamina czerpana jedynie z pożywienia nie powoduje przedawkowania.
produkty bogate w witaminę A są lepiej przyswajane w połączeniu z tłuszczem /np. olej roślinny, masło, margaryna/ lub w połaczeniu z witaminami B, witaminą C, witaminą D, witaminą E, wapniem, fosforem, cynkiem.


Witamina B1
Występuje też pod nazwami: Tiamina, czynnik przeciw beri beri, czynnik antyneurotyczny, aneuryna


Działanie Witamina B1

Witamina B1 wpływa na prawidłowe funkcjonowanie komórek nerwowych, regenerację systemu nerwowego a zwłaszcza mózgu.
Dzięki niej Twój umysłl pracuje sprawniej i lepiej wykorzystujesz swój potencjał umysłowy, masz szybki refleks, jesteś pełny wigoru.
Ponadto witamina B1 przyspiesza gojenie się ran i posiada działanie uśmierzające ból.

Występowanie Witaminy B1:
Najlepsze źródła witaminy B1: kiełki pszenicy, pieczywo pełnoziarniste, chleb razowy, nasiona słonecznika, orzechy, mięso, rośliny strączkowe, mięso, wątroba, jaja, drożdże, mleko.

Przykładowe dzienne zapotrzebowanie na witaminę B1:
To ok. 1,6 mg witaminy B1 zapewnia porcja wieprzowiny.


Szczególnie zalecana podczas:
rekonwalescencji, gorączki, ciąży, karmienia piersią, ciężkiej pracy.

Pozostałe uwagi, przeciwskazania, zalecenia:
- Witaminy B1 nie można przedawkować, ewentualny nadmiar jest wydalny z moczem.
- Nie należy popijać posiłków herbatą gdyż zmniejsza wchłanianie witaminy B1
- Niedobór witaminy B1 może być wywołany spożywaniem alkoholu.
- Osoby z niedostatek witaminy B1 bywają bardziej narazone na ataki komarów i innych owadów. Przyczyną jest obniżony poziom substancji odstraszających owady w skórze.

Napisz do nas teraz! www.ave.net.pl/mm
Dodamy za darmo Twoją ofertę



Potrawy smaczne i zdrowe







Porady Babci | Przepisy Kulinarne | Dekoracje stołu i talerza | Ciekawostki kulinarne | Sztuka gotowania
Skuteczna Dieta


Dziękujemy za opinie i sugestie o naszym serwisie

domy4you@gmail.com

Prześlij swój przepis na pyszne danie
Dodaj swoje życzenia dla Babci
Domain for Sale - złóż ofertę!

Kontakt      www.ave.net.pl/mm      domy4you@gmail.com      

Przepisy Kulinarne     Ciasta     Skuteczne Diety     Restauracje     Dbaj o zdrowie
Witaminy A-B     Witaminy C-E     Witamina P     Witamina K     Wokół wesela     Dziecko
Czytamy bajki     Bajki na DVD     Bajki książki     Bajki online     Nasza Babcia     Aktywni III w    
Narty     Dopalacze     Domy Opieki     Ciąża, macierzyństwo     Medycyna chińska     Kliniki, szpitale w Polsce    
Powrót do góry strony     Strona główna     Copyright © by www.ave.net.pl/mm