![]() |
TAJLANDIA WAKACJE informacje praktyczne, mapki, relacje Równiny Centralne Północny Zachód Północy Wschód Wybrzeże i Zatoka Południowe Wyspy |
Wakacje
![]() |
![]() | Wizy, przepisy wjazdowe w Tajlandii Ambasada Królestwa Tajlandii |
![]() |
Wizy, przepisy wjazdowe w Tajlandii Ambasada Królestwa Tajlandii - Tajlandia |
Ambasada Królestwa Tajlandii ul. Willowa 7 00 - 790 Warszawa, tel.: +48 (22) 849 26 55, 849 64 14, 849 14 06, 8494730; fax: +48 (22) 849 26 30 Wydział Konsularny: thaiemb@thaiemb.internetdsl.pl tel. +48 (22) 8492655 fax +48 (22) 8492630 godziny składania i odbierania dokumentów wizowych: 9:00 - 12:00, poniedziałek - piątek Flaga i hymn Królestwa Tajlandii Obywatele polscy udający się do Tajlandii objęci są obowiązkiem wizowym. Od 11 sierpnia 2011 - obywatele polscy mogą podróżować do Tajlandii bez koniecznoŚci posiadania wizy! Warunek jest jeden, pobyt nie może trwać dłużej niż 30 dni. Władze Tajlandii pozostały poinformowane o zwolnieniu z obowiązku wizowego dla Polaków, jednak ambasada zaleca turystom posiadanie ze sobą noty MSZ Tajlandii, w celu uniknięcia ewentualnych trudnoŚci w trakcie przekraczania granicy. Notę pobrać można na stronie Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Bangkoku. Przed wyjazdem należy uzyskać wizę w zagranicznej placówce dyplomatyczno-konsularnej Tajlandii np. w Warszawie. Jedynie wizę 15-dniową On-Arrival, można otrzymać na wyznaczonych przejŚciach granicznych bezpoŚrednio w Tajlandii. Wizę typu On-Arrival do 15 dni pobytu (wliczając dzień wjazdu i wyjazdu) mogą otrzymać obywatele 28 państw w tym Polski: 1. Bhutan : Kingdom of Bhutan 2. China : Peoples Republic of China 3. Cyprus : Republic of Cyprus 4. Czech : Czech Republic 5. Estonia : Republic of Estonia 6. Hungary : Republic of Hungary 7. India : Republic of India 8. Kazakhstan : Republic of Kazakhstan 9. Latvia : Republic of Latvia 10. Liechtenstein : Principality of Liechtenstein 11. Lithuania : Republic of Lithuania 12. Maldives : Republic of Maldives 13. Mauritius : Republic of Mauritius 14. Oman : Sultanate of Oman 15. Poland : Republic of Poland 16. Russian Federation 17. Saudi Arabia : Kingdom of Saudi Arabia 18. Slovakia : Slovak Republic 19. Slovenia : Republic of Slovenia 20. Uzbekistan 21. Ukraine 22. Federal Democratic Republic of Ethiopia 23. Taiwan 24. Bulgaria 25. Andorra 26. Malta 27. Romania 28. San Marino Wizę typu On-Arrival do 15 dni pobytu można otrzymać na 24 wyznaczonych przejŚciach granicznych i międzynarodowych portach lotniczych: 1. Suvarnabhumi Airport 2. Don Muang International Airport , Bangkok 3. Chiangmai International Airport , Chiangmai 4. Phuket International Airport , Phuket 5. Hatyai International Airport , Songkhla 6. U Tapao Airport , Rayong 7. Mae Sai Immigration Checkpoint , Chiengrai 8. Chieng Saen Immigration Checkpoint , Chiengrai 9. Chieng Khong Immigration Checkpoint , Chiengrai 10. Betong Immigration Checkpoint , Yala 11. Sadoa Immigration Checkpoint , Songkhla 12. Samui Airport , Surat Thani 13. Sukhothai International Airport, Tak Immigration Checkpoint 14. Bangkok Harbour Immigration Checkpoint, Bangkok 15. Sri Racha Immigration Checkpoint , Chonburi 16. Mabtaput Immigration Checkpoint , Rayong 17. Nong Khai Immigration Checkpoint, Nong Khai 18. Samui Immigration Checkpoint , Surat Thani 19. Phuket Immigration Checkpoint , Phuket 20. Satun Immigration Checkpoint , Satun 21. Krabi Immigration Checkpoint , Krabi 22. Songkhla Harbour Immigraion Checkpoint , Songkhla 23. Chiangrai Airport Immigration Checkpoint, Chiangrai 24. Surat Thani Airport Immigration Checkpoint , Surat Thani Wiza On-Arrival do 15 dni pobytum kosztuje 1000 BHT. Przy wjeździe należy wypełnić aplikację w języku angielskim, i załączyć 1 fotografię /!- pamiętaj aby zabrać najlepiej 2 fotografie (4 cm x 6 cm)/, Ponadto możemy być poproszeni o okazanie biletu powrotnego lub do innego kraju w ciągu następnych 15 dni oraz potwierdzenie wystarczającej iloŚci Środków płatniczych na pobyt - 10 000 BHT na osobę lub 20 000 BHT na rodzinę (dotyczy to osób powyżej 12. roku życia). Jakkolwiek wizy 15-dniowe z reguły nie są przedłużane, w przypadkach losowych takich jak wypadki czy choroby uniemożliwiające dalszą podróż, można uzyskać przedłużenie jednorazowo o 10 dni. Wniosek o przedłużenie pobytu (wizy) należy złożyć wyłącznie w Tajskim Biurze Imigracyjnym - Office of Immigration Bureau , Immigration Division 1, Soi Suan Plu, South Sathorn Road, Bangkok 10120. Tel. 02 287-3127 or 02 287-3101-10 ext. 2264-5 lub na stronie http://www.immigration.go.th Opłata za wniosek wynosi 1900 BHT. UWAGA: Sprawdz aktualne informacje na stronie MSZ Tajlandii: www.mfa.go.th/web/2637.php Rodzaje pozostałych wiz załatwianych przez placówki dyplomatyczno-konsularnej Tajlandii: Wiza Turystyczna - 3mc / 60-dni w Tajlandii Wiza jest ważna przez 3 miesiące, w tym na terytorium Tajlandii można być 60 dni, po tym okresie można ją przedłużyć o kolejne 30 dni w urzędzie imigracyjnym. Wiza jest darmowa a ponadto wydana w okresie od 11 maja 2010 roku do 31 marca 2011 roku, w przedstawicielstwach konsularnych oraz na wyznaczonych przejŚciach granicznych Królestwa Tajlandii jest zwolniona z opłaty konsularnej. Sprawdz aktualny stan: Ministry of Foreign Affairs, Kingdom of Thailand Dokumenty niezbędne do ubiegania się o wizę to wypełniony wniosek wizowy "Visa Application Form" , fotografia paszportowa (4 cm x 6 cm), oraz paszport ważny minimum 6 miesięcy dłużej niż okres ważnoŚci wizy - bezwzględnie przestrzegane!3, Czas oczekiwania na wizę wynosi 2 dni. Wizy turystyczne mogą być jedno-, dwu-, trzy- i czterokrotne. Zwykle wizy jedno- i dwukrotne wydawane sa bez problemu. W przypadku wiz trzy i cztero-krotnych konsul może zażądać dokumentów potwierdzających kilkukrotne przekraczanie granicy np. biletów lotniczych lub rezerwacji w hotelach. Godziny składania dokumentów wizowych: 9:00 - 11:30 od poniedziałku do piątku. Godziny odbierania dokumentów wizowych: 14:00 - 16:00 od poniedziałku do piątku. Aktualne informacje nt. dokumentów wizowych (j.ang) znajdują się również na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych Tajlandii www.mfa.go.th. Wiele innych przydatnych informacji można także znaleźć na stronach www.thaiimmigration.com, www.thaivisa.com oraz www.immigration.go.th. Zachowaj ostrożnoŚć i wystrzegaj się nielegalnie oferowanych przez biura podróży usług w zakresie przedłużania ważnoŚci wiz. Policja i straż graniczna nie uznają wiz uzyskanych w ten sposób i potraktują je za fałszowe, za co grozi aresztowanie. Osoby o niedbałym i nieestetycznym wyglądzie mogą nie uzyskać zgody na przekroczenie granicy z Tajlandią. ! UWAGA: Przy wjeździe wymagany i bezwzględnie przestrzegany jest co najmniej 6-miesięczny okres ważnoŚci paszportu. Pobyt na terytorium Tajlandii po upływie ważnoŚci wizy jest surowo karany. Przy opuszczaniu kraju osoba taka może być obciążona karą w wysokoŚci 500 THB za każdy dzień pobytu bez ważnej wizy. Immigration Division in Bangkok, Thailand Przepisy wjazdowe, przepisy celne. Nie ma ograniczeń dotyczących wwozu pieniędzy. Restrykcje celne dotyczą zakazu wywozu statuetek i wizerunków Buddy. Wymagane jest uzyskania uprzedniej zgody Ministerstwa Sztuki. (Przepis nie dotyczy wyrobów rzemieŚlniczych, np. małych figurk i wizerunków zwyczajowo noszonych przy sobie lub sprzedawanych turystom na straganach). W Tajlandii obowiązuje zakaz wwożenia narkotyków, broni palnej, jakichkolwiek materiałów pornograficznych oraz niektórych gatunków roŚlin i zwierząt. Niektóre towary zakupione w czasie pobytu w Tajlandii przy wylocie podlegają zwrotowi podatku VAT. Warunkiem uzyskania zwrotu VAT jest wczeŚniejsze uzyskanie odpowiedniego zaŚwiadczenia w miejscu zakupu towaru. Mapka dojazdu do Ambasada Tajlandii - ul. Willowa 7 Ambasada Tajlandii - ul. Willowa 7 |
|
Baterie do UPS Akumulatory do UPS kamer |
Tajlandia 26 dni Chiang Mai Similany Khao Lak Phang nga Phuket Bangkok![]() ![]() Hotels in Thailand ![]() Flights Thailand ![]() |
![]() |
Napisz do nas | Strona główna | Cofnij do góry | Copyright © by www.ave.net.pl/tajlandia/ |